Пълно е с хранителни добавки. Но само някои от тях наистина вършат работа.

Ето защо в следващите редове решихме да ви представим научно доказаните предимства от консумацията на рибено масло.

1. Заздравява сърцето

В него откриваме Омега-3 мастни киселини. Те понижават нивата на триглицериди в кръвта и помагат за потискане на неравномерния сърдечен ритъм. Нещо повече – намаляват риска от инфаркт и сърдечен удар.

2. Подобрява паметта

Рибеното масло е натурален продукт, който е ключов за оптималната мозъчна функция. Тук на помощ идват отново Омега-3 мастните киселини, които са основни градивни елементи на мембраните и клетъчните структури. За да изпълняват качествено своята функция, нашите нервни клетки също се нуждаят от тези киселини. Проучванията са показали, че рибеното масло подобрява паметта. Уви, този ефект намалява с възрастта.

3. Намалява теглото

Няма как да отслабнете без физическо натоварване и здравословно хранене. Ако обаче добавите рибено масло към вашата диета, със сигурност ще ускорите процеса. То намалява апетита, подобрява ефективността на тренировъчната програма и свежда до минимум съхранението на мазнини в организма.

4. Подобрява настроението

Редовният прием на рибено масло подобрява работата на серотонина – вещество в мозъка, което е отговорно за регулиране на настроението и когницията. Същевременно намалява мозъчното възпаление и улеснява неговото освобождаване. Серотонинът помага за подобряване на настроението и социалното поведение, ускорява процеса за взимане на решения и най-вече - кара ви да се чувствате щастливи.

5. Редуцира негативните вреди от замърсения въздух

Можете да намалите вредите, които замърсеният въздух оказва върху нашето тяло, с близо 30-50 процента. Омега-3 мастните киселини предотвратяват и облекчават възпалението и оксидативния стрес, причинени от замърсяването на въздуха.

6. Брани зрението

Рибеното масло е способно да облекчи синдрома на сухото око и да предотврати ранното развитие на макулна дегенерации. Омега-3 мастните киселини помагат за поддържане на здравословно ниво на влага в зрителните органи и улесняват отделянето на сълзи.

7. Допринася за красива кожа

Омега-3 мастните киселини регенерират увредените кожни клетки отвътре благодарение на способността си да възстановяват клетъчните мембрани. Имат силен противовъзпалителен ефект и съответно – намаляват зачервяването и правят кожата ни по-красива.

8. Облекчава депресията

Омега-3 мастни киселини могат да бъдат полезни за облекчаване на депресия. Какъв е точният механизъм на действие? Учените все още не са сигурни. Въпреки това повишените нива на Омега-3 мастни киселини влияят пряко върху тези на серотонина. Доказано е, че депресията в страните със зачестена консумация на риба е много по-малка, отколкото в останалите.

9. Укрепва имунната система

Диетата, богата на Омега-3 мастни киселини, може да увеличи активирането и броя на B-клетките в организма и следователно - неговата способност да се бори срещу заболяванията. Рибеното масло помага на имунната система, като подобрява химичния състав на кръвта и намалява възпалението.

10. Поддържа тялото по време на бременност

Омега-3 мастните киселини са важни градивни елементи на очите, мозъка и нервната система. За майките това вещество е от решаващо значение за подпомагане на имунната система, следродилното настроение и общото благосъстояние.

*Важно! В никакъв случай не консумирайте рибено масло, без да се консултирате с личния лекар. Напълно възможно е вашето медицинско състояние и всички лекарства, които приемате в момента, да са несъвместими с тази добавка. 

**източник: obekti.bg